در مسیر بهشت...

فضای مجازی فرصتی است برای آنکه میزان درک خود از حقایق ناب دینی را ارزیابی کنیم، و بخشی از درک خود را به دیگران منتقل کنیم. گاهی در جریان انتقال معرفت دینی خودمان به دیگران است که می‌فهمیم چقدر می‌فهمیم. و نیز فرصتی است برای اینکه بفهمیم چقدر عاشق دین خدا و اولیاء خدا هستیم و یا چقدر خودخواهیم و بی‌خیال خدمت به دین.

استاد_پناهیان
..............................

وبلاگ در مسیر بهشت از دو بخش اصلی متن ها و تصاویر تشکیل شده است که برای جلوگیری از بالارفتن حجم وبلاگ و کاهش زمان لود شدن وبلاگ از دو آدرس مجزا استفاده شده است:
1) متن ها www.taabehesht.blog.ir
2) فتوبلاگ www.aks-taabehesht.blog.ir

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

نماز عمود است یعنی چه؟

جمعه, ۱۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۴ ب.ظ


نماز "عمود" است یعنی چه؟...

زندگی مانند امواج آب دریا بی‌قرار است و جزر و مدهای فراوان دارد. اسکله‌ها در کنار آب‌های مواج، ثبات و قرار را به ارمغان می‌آورند آنگاه می‌توان وارد دریا شد و یا در ساحل امنی مستقر گردید. زندگی مانند پرده‌های بادبان‌ها همیشه در معرض بادهای گوناگون به این‌سو و آن‌سو می‌روند؛ این عمود بادبان است که پرده‌ها و نوسانات آنها را نگه می‌دارند و از بادهای نابودکننده، «حرکت» تولید می‌کنند. اینکه فرموده‌اند نماز عمود خیمۀ دین است در واقع به این معناست که نماز عمود خیمۀ زندگی است. زندگی بدون نماز، پارچۀ مچاله شدۀ روی زمین افتاده‌ای است که کمترین فایده را خواهد داشت؛ نه سایبان می‌شود و نه کسی را در خود پناه می‌دهد. بخش باثبات زندگی ما به دلیل نظم زمانی و تکرار دائمی آن و اتصال به معبود، نماز است. اگر عمود خیمۀ زندگی خود را محکم کنید، اسکله‌ای مستحکم در کنار مواج‌ترین دریاها ساخته‌اید و عمود باثباتی در مقابل سهمگین‌ترین بادها به دست آورده‌اید. بدون نماز، پارچۀ زندگی سرپناهی برای هیچ‌کس نخواهد بود و از طوفان‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی در امان نخواهد بود. حالا اگر نماز را به‌وقت نخوانیم، این عمود را از فولادی محکم تهیه نکرده‌ایم، بلکه از نی نازک و شکننده‌ای استفاده کرده‌ایم که نمی‌تواند نقش خود را درست ایفا کند.

 

( حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان)

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۸
حدیث

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی